Am executat marți ceremonialul de stat blocat în mașină pe Valea Prahovei. Câteva ore de mers de melc și posibilități de a admira peisajul, mai ales panourile electorale. Și văd unul imens cu Iulian Dumitrescu. Da, ăla cu Lamborghini și șpăgi de sute de mii de euro. E candidat PNL la CJ Prahova, garantat de Ciucă, și el cu atâtea poze cu fața lui de la Brașov la București că toți șoferii știau clar pe cine să înjure.
Pe panoul său, Dumitrescu zicea ceva de centura Comarnic. Mai mergem tot așa în ritm de melc și dau de alt panou. Aici fața unui candidat PSD la primăria Bușteni, plus fața lui Grindeanu. Și ăștia doi munceau intens în slogan la centura Comarnic. Mă gândeam așa: dom’le când ești plin de draci în mașină, chiar o fi o idee bună să o apară politicieni cu mecle zâmbitoare să zică că se ocupă de problemă? Mai ales unii de la partidele care au condus decenii fără să facă autostrada aia. Mai ales că ăla care promitea ca prim ministru că doarme cu cortul lângă Autostrada Comarnic- Brașov până e gata e acum consilier la guvernul în care e Grindeanu ministru.
Cum aveam timp berechet de meditații în mașină, mi-am adus aminte și de o discuție cu Drulă de când era ministru. Tocmai dăduse drumul la proiectare pentru Autostrada Comarnic- Brașov. V-am povestit aici care e faza cu proiectarea acolo. Practic, nu există autostrada asta decât pe gură. Abia Drulă s-a apucat. Și îmi povestea cum face ședințe săptămânale cu proiectantul, că urma să fie gata în 2023 proiectul complet și dădeam drumul la licitație în 2023 – 2024. Îi venise și ideea să înceapă proiectarea cu variantele de străpungere în punctele cele mai aglomerate. Și apoi să scoată la licitație bucățile de autostradă respective, separat. Autostrada întreagă urmă să fie gata în ceva ani, dar traficul urma să fie ameliorat rapid în sistem hibrid: adică viitoarea autostradă prelua deja traficul unde e cel mai grav.
Când văd panourile cu Dumitrescu și Grindeanu care se laudă cu ceva numit „centura Comarnic”, am un moment de candoare. Uite, mă, or fi ei stupizi, șpăgari și mincinoști, dar se mai prind când ceva funcționează și continuă, au mers pe soluția Drulă, să facă proiectul și să liciteze autostrada întâi pe bucățile cele mai aglomerate acum. Ia să scriu eu despre asta. Îl sun pe Horațiu Cosma să verific. Horațiu e un fel de mini-Drulă. A fost în echipa de la Pro-Infrastructura, a fost secretar de stat la Drulă cât a fost ministru, știe pe de rost toate șantierele din țară. Zic, băi Horațiu, ăștia continuă chestia aia.
Momentul de candoare s-a dovedit unul de stupiditate. Pentru că:
- Nu, nu o continuă. Proiectul de autostradă nu e gata nici în 2024, deși în contractul cu Drulă firma se angajase la 2023.
- Nici vorbă să stea careva de la minister pe capul proiectantului să livreze anticipat sau măcar prioritar proiectul pentru bucata de autostradă care ocolește Comarnic sau Bușteni, nici vorbă că va exista contractare separată. Probabil vor lansa pompieristic sectoarele ușoare de câmpie dinspre Ploiești și Brașov, ignorând problema de fond de pe Valea Prahovei unde se va vărsa în continuare traficul ca într-o pâlnie (dacă va fi scoasă vreodată la contractare, că nu au soluția financiară, PPP cu qatarezi al lui Ciolacu e gargară).
Bun, deci ce pun Grindeanu și Dumitrescu pe panouri ca ”centura” Comarnic nu e parte din autostrada viitoare? Nu. E o frecție la picior de lemn. Un drum care mai scoate pe lături, prin oraș niște mașini, care apoi se întorc în aglomerație. Per total, nu e o soluție la problema de fond. Deci, gândiți-vă la Grindeanu, Ciolacu, Dumitrescu și Ciucă următorii ani cât mai stați blocați pe Valea Prahovei. Vor inaugura ceva numit pompos centura Comarnic care nu rezolvă problema de fond, iar soluția serioasă au amânat-o pentru că ei cred că voi aveți memorie de pește tropical care salivează la panouri.
Zic: Horațiu, ia scrie tu te rog o bucată cu explicația.
Ceea ce a și făcut și aici publicăm odată cu articolul meu și povestea falsei centuri Comarnic.